Salgs- og leveringsvilkår

Her finner du de betingelser som gjelder for handel med Spaxo AS via https://spaxo.no

  • Org. nr.: 920 857 507
  • Edvard Griegsvei 1, 1410 Kolbotn

Bestilling

Du kan sende inn din bestilling av varer via https://spaxo.no og ved å velge den/de varer som du ønsker å kjøpe. Deretter går du til betalingsmodulen for å betale. Alle priser er i norske kroner (NOK) og inklusiv 25 % mva.

Via Klarna kan du enkelt velge å betale omgående, med faktura, delbetale eller om du vil utsette betalingen. Spaxo AS sender varen ( e ) hjem til deg. Normalt 2-6 virkedager leveringstid.

Når du legger inn en bestilling, tilbyr vi at du kjøper de valgte produktene i overensstemmelse med disse betingelsene.

Når Spaxo AS aksepterer bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til den e-postadressen som du oppga på bestillingsskjemaet.

Selv om Spaxo AS bestreber seg på å levere alle produkter som er oppgitt i ordrebekreftelsen, kan det oppstå situasjoner hvor Spaxo AS ikke kan levere produktene, f.eks. (i) fordi produktene ikke lenger er i produksjon eller (ii) fordi det har vært feil i prisangivelsen på nettstedet. I slike tilfelle vil Spaxo AS kontakte deg og foreslå ev. å levere et annet produkt. Hvis du ikke er interessert, vil Spaxo AS annullere bestillingen av de produkter som ikke kan leveres og trekker fra kjøpesummen for disse produktene. Utover dette kan du ikke gjøre noen krav gjeldende overfor Spaxo AS.

Priser

Prisene på produktene fremgår av nettstedet utenfor det enkelte produktet, og på ordrebekreftelsen og etterfølgende tilsendt faktura. Priser på boblebad og spabad vises som listepriser og aktuelle salgspriser. Alle priser er i norske kroner (NOK), inkludert mva.

Betaling

Kort
Vi aksepterer DEBIT/CREDIT betalinger med VISA og MASTERCARD som kortbetaling.

Webpay Faktura:
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager.Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Webpay Delbetaling:
Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon

Levering

Det leveres kun til adresser i Norge.

I henhold til betingelsene i punktet Priser, vil Spaxo AS levere de produktene som er bestilt og oppgitt på ordrebekreftelsen.

Den normale leveringstiden beregnes til 1 – 5 hverdager fra du mottar ordrebekreftelsen. Er varen forsinket eller i restordre, vil du få beskjed om forventet leveringstid via e-post. Levering skjer kun på hverdager. Transportøren vil kontakte kunden før levering. Hvis ingen er på adressen når varen leveres, vil varen tas med igjen og en melding fra transportøren legges i postkassen. Du må ta kontakt med transportøren for å avtale nytt leveringstidspunkt. Om sendingen sendes med posten vil du motta bekreftelse og sporingsnummer når din ordre sendes slik at du kan følge forsendelsen.

Hvis det oppgis på ordren at varen kan stilles ved døren, overgår ansvaret for varen til kunden i det øyeblikket transportøren stiller varen ved den av kunden oppgitte leveringsadresse.

Fraktpriser

Vi har gode fraktbetingelser. Nøyaktig fraktpris vil du få oppgitt før du betaler.

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist/returrett fra produktet er levert. Hvis du vil benytte retten til å returnere et produkt, er det en god idé at du kontakter Spaxo AS via kontaktskjema på https://spaxo.no Deretter må du for egen regning sende produktet tilbake til følgende adresse: Spaxo AS, Edvard Griegsvei 1, 1410 Kolbotn. Når du sender et produkt i retur, må det være i samme stand som da du mottok det, og det må altså være i original og uåpnet emballasje. Du får pengene tilbake så snart vi har mottatt produktet i retur og sett at det er som nytt.

Feil-levering og defekte varer

Sjekk leveringen med det samme du har mottatt den. Hvis du mot forventning skulle motta feil eller defekt produkt, må du raskest mulig orientere oss per e-post kundeservice@spaxo.no Merk hva feilen eller defekten består av. Sørg for at ordrenummeret vises tydelig i e-posten.

Ikke hentede varer:

Om du ikke henter din forsendelse vil du bli fakturert 500,- som dekker returporto + administrative kostnader. Deretter returneres varen til Spaxo AS.

Garanti

Hos Spaxo AS har du 5 års garanti på ditt Spaxo massasjebad og 2 års garanti på Mspa boblebad. Feil på vare skal reklameres via et reklamasjonsskjema så snart feilen er oppdaget. Kunden står selv ansvarlig for og sende inn varen til Spaxo AS, om feilen skyldes en produksjonsfeil vil Spaxo AS dekke fraktkostnaden. Kvittering/ordrenummer skal medfølge for å styrke garantien. Garantien dekker kun funksjonsfeil på produktet. Varer som viser seg brukt feil, evt har blitt skadet av bruker dekkes ikke av garantien.

Frakt og evt annet tilbehør og vannkjemi som er kjøpt vil ikke bli refundert.

Det forutsettes at spabadet på kundens regning sendes inn til undersøkelse av Spaxo AS´s service teknikkere for  en avklaring av om feilen beviselig er produksjonsfeil eller brukerfeil. Om problem og evt feilkode skyldes brukerfeil som feks manglende vedlikehold/feil vedlikehold eller selvpåførte skader av annen art vil Spaxo AS ikke refundere beløp.  

Frostskader dekkes ikke av garanti.

Viktig informasjon!

Ved innsending av spabad til utredning og/eller reparasjon er det KUN det tekniske grå kabinettet og evt tilhørende display som skal sendes inn til Spaxo AS. Ved innsending av hele spabad uten nærmere avtale med Spaxo AS kundeservice belastes kunde med 850,-.

Sendinger som er sendt med postoppkrav vil ikke bli hentet av Spaxo AS.

Forbehold

Vi tar forbehold om utsolgte produkter, pris- og korrekturfeil, samt manglende leveranse fra våre leverandører.

Forbrukssikkerhet

Som kunde hos https://spaxo.no – Spaxo AS – har du alltid de rettigheter som fremgår av Forbrukerrådet. Du kan lese mer om Forbrukerrådets veiledning her. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev

Slik bruker du klorfri vannkjemi (OxyBox)

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Ved nyfylling av vann tilfører du 30 ml. (to måleskjeer) Active Oxygen (A).Dette gjøres for å sikre et riktig nivå av Active Oxygen, som forhindrer en eventuell oppblomstring av bakterier. Når du bruker teststripsene skal verdien på Active Oxygen (A) ligge mellom 6,0 og 8,0. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise rundt 100.

For deg som vil ha helt optimal vannkvalitet anbefaler vi følgende tilleggsrutiner:

  1. Tilsett 20 ml. Oxyplus (B) én fast dag i uken.
  2. Ca 15 minutter før hver bading tilsettes 15 ml. Active Oxygen granular (A) (én måleskje).
  3. Vi anbefaler at du bytter vann ca. én gang i måneden, avhengig av hygiene.
  4. Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker eller oftere dersom ditt Mspa er ofte i bruk. Du kan bestille filterabonnement på deals.mspa.no

MERK! Om du ikke skal bruke ditt Mspa på syv dager anbefaler vi at du tilfører to skjeer Active Oxygen (A) for å opprettholde en god vannhygiene. Fortsett med vanlige rutiner med vannkjemien når boblebadet skal brukes som normalt igjen.

Slik bruker du klorfri vannkjemi (Bromin)

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Mål først vannets pH-verdi med testsriper og juster til pH 7,2-7,6 om nødvendig.
  3. Tilsett to Bromin-tabletter i flotøren og vri på flotør-åpningen slik at det vises to synlige spor. Kast aldri Bromin-tabletter direkte i boblebadet. Etter ca 14 dager vil tablettene være oppløst. Når Bromin-tablettene er oppløst legger du to nye tabletter i flotøren.
  4. I Bromin-behandlet badevann anbefaler vi at du tilfører SpaChock for å gi vannet en sjokkbe-handling ved ny-fylling av vann (ca hver 4. uke). Mål vannets brom- og pH-verdi med teststriper med jevne mellomrom. Ideell bromverdi: 2,0-4,0 mg/l. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise mellom 80-120 mg/l.

Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker.Ved normalt bruk og ved riktig bruk av vannkjemi vil du kunne bruke vannet i ditt Mspa i ca 4-6 uker før du gjør et vannbytte.

Lav pH-verdi i vannet vil kunne påvirke effekten av Bromin. Tilfør da eventuelt pH UP.

Slik bruker du klorholdig vannkjemi

  1. Fyll boblebadet til anbefalt vannivå, du finner markører for max/min-nivå på innsiden av ditt Mspa.
  2. Mål først vannets pH-verdi med testsriper og juster til pH 7,2-7,6 om nødvendig.
  3. Tilsett én SunWac 12-tablett i flotøren og vri på flotør-åpningen slik at det vises to synlige spor. Kast aldri SunWac 12-tabletter direkte i boblebadet. SunWac 12-tablettene oppløses raskt, og pro-sessen gjentas én gang i uka. Ved hyppig bruk og når mange bader samtidig anbefaler vi å tilsette én tablett SunWac 12 etter endt bading for å nullstille bakterievekst.
  4. I SunWac 12-behandlet badevann anbefaler vi at du tilfører SpaChock for å gi vannet en sjokk-behandling ved ny-fylling av vann (ca hver 4. uke). Mål vannets klor- og pH-verdi med teststriper med jevne mellomrom. Ideell klorverdi: 2,0 mg/l. Tester du vannkvaliteten for alkalinitet skal verdien på teststripene vise mellom 80-120 mg/l.

Vi anbefaler at du skyller filteret et par ganger i uka og at du bytter filter etter tre til fire uker.Ved normalt bruk og ved riktig bruk av vannkjemi vil du kunne bruke vannet i ditt Mspa i ca 4-6 uker før du gjør et vannbytte.

Lav pH-verdi i vannet vil kunne påvirke effekten av Klor. Tilfør da eventuelt pH UP.

pH-verdier
Dersom du har opplevd for lav pH-verdi dagen etter at du har justert verdiene i vannet, skyldes det sannsynligvis at du ikke har justert alkaliteten på badevannet.Alkaliteten er en betegnelse for mengden av oppløste alkaliske salter i vannet som; karbonater, bi-karbonater og hydroksider. Alkalitet et vannets pH-buffer – desto større buffer vannet har, jo større er vannets motstandsevne mot endringer i pH-verdien.For høy alkalitet betyr at du ikke kan endre pH-verdien. Hvis du tilsetter SpaCare pH-Down «skyves» pH-verdien tilbake igjen. Alkaliteten kan senkes ved å bruke SpaCare Alka-Down.For lav alkalitet betyr at pH-verdien ikke kan kontrolleres, og at pH-verdien hopper opp og ned. Samti-dig kan for lav alkalitet medføre korrosjon på eventuelle massasjedyser i boblebadet ditt. Alkalitet kan heves med SpaCare Alka-Up. Bruk gjerne spaberegneren på scandinavianspacare.no/spaberegner/

Hvorfor er det hvite flak i vannet eller melkehvitt vann?
Det er helt naturlig at vannet inneholder kalk. Kalken i vannet kan imidlertid medføre hvite flak hvis pH-verdien i vannet blir for høy (over 7,6). Når pH-verdien i vannet er nøytral vil vannet se klart og flott ut. Er skaden skjedd og du kan se kalk-utfelling i vannet er det heldigvis ikke farlig, og kan forsvinne av seg selv ved kontinuerlig filtrering (regelmessig filter bytte anbefales).

Slik ungår du hvite flak i vannet:

  • Sørg for at alkaliteten holdes på 80-120 mg/l, slik at pH-verdien er stabil.
  • Kontroller pH-verdien med jevne mellomrom (gjerne to til tre ganger i uken) og juster pH-verdien til mellom 7,0 og 7,4.
  • Tilsett SpaCare No Scale for å binde kalken best mulig i vannet.

Hvorfor er det grått eller uklart vann?
Det er typisk tre årsaker til at vannet i spaet kan bli grått eller uklart:

  1. Tett filter.
  2. For lav pH-verdi eller alkalitet – altså at vannet ikke lenger er i balanse.
  3. For mye organisk materiale (f.eks hud, hår eller liknende) – det vil si mangelfull oksidering.

Utbedringsløsninger:

  1. Ta av filteret og skyll dette, helst et par ganger i uken. Filteret kan taes av selv om det er vann i badet, husk også at de to grå dysene på innsiden av badet må skrues av og renses hver gang badet tømmes før nytt vann tilsettes. Dersom filteret er skittent kan det ikke rense vannet godt nok og det vil fort kunne oppstå problemer med grått eller uklart vann. Når filteret er rent kan de minste partiklene i vannet fjernes ved å tilsette SpaCare Bright & Clear – men tilsett aldri mer enn 10 ml per 1000-1500 li-ter vann.
  2. For å finne ut om det er noe galt med pH-verdien eller alkaliteten i vannet er du nødt til å måle deg frem. Mål alkaliteten (TA) med teststrips. Juster alkaliteten slik at den har en verdi på 80-120 mg/l. Er alkaliteten for lav tilsettes SpaCare Alka Up – er den for høy tilsettes SpaCare Alka Down. Når alkaliteten er justert korrekt måles pH-verdien med teststrips. Sørg for at vannet er i balanse ved å få pH-verdien til å ligge mellom 7,0 og 7,4 med enten SpaCare pH-Up eller SpaCare pH-Down.
  3. Fjern fremmedlegemene med renholdskitet. Hjelper ikke dette bør du bytte vann.

Uklart vann kan også løses dersom to måleskjeer (2x15ml) med SpaChock eller Active Oxygen Gra-nular (A) tilsettes i vannet. Dersom det ikke hjelper er det nødvendig å bytte vannet.

Vedlikeholdsrutiner
Uansett hvilket desinfeksjonsmiddel du bruker anbefaler vi at du minst én gang i uken gjør følgende rutiner for å oppnå optimal vannkvalitet/hygiene:

  • Vedlikeholder med 25 ml SpaCare No Scale per 1000 liter vann.
  • Måler og justerer pH-verdien til 7,0-7,4.
  • Tester og justerer alkaliteten hvis pH-verdien er vanskelig å kontrollere.
  • Vedlikeholder med 10ml Spacare Bright & Clear ukentlig dersom vannet ikke er krystallklart.
  • Bruke Spacare Foam Down på skummet hvis du opplever at det dannes skum på overflaten.
  • For ekstra sikkerhet anbefaler vi på det sterkeste å tilsette 1 stk SunWac 12 tablett. Denne klor-ta-bletten dreper alt av bakterier i ditt boblebad og du kan bade klor-fritt igjen dagen etterpå.
  • Hvis du ikke vil bruke klor skal du tilsette 50 ml SpaCare Active Oxygen per 1000 liter vann.
  • For å opprettholde et rent vann er det viktig å dusje før man går i boblebadet. En person som dusjer før bading forurenser vannet 200 ganger mindre enn en person som ikke har vasket seg.